20090224

Syurga Di Bawah Telapak Kaki Ibu..

Mak selalu pesan, tak semestinya apa yang kita harapkan kat dunia ni semua kita dapat.Ye, memang sangat payah. Ada pun kalau dapat, entah dah keberapa juta kali usahanya. Tapi bila dah dapat, sangat lumayan!

Barangkali peluang dia kali ini sudah cukup luas untuk dia meneruskan hobi yang sebenar benarnya. Ada ke hobi main main? Bukan, maksud dia..hobi mendapatkan ilmu dan belajar sesuatu yang baru di tempat orang. Hemm..susah kalau nak di jelaskan.

Dia sudah siap bersedia untuk merantau. Katanya pada emak. Emak senyum. Kemudian berpesan, kalau nak ke negara orang tu, jangan lupa bawa beg putih yang berisi ubat ubatan tu. Lagi, jaga diri baik baik. Awak tu orang perempuan. Jangan berani sangat kat tempat orang nanti.
Terharu betul kalau dengar perbualan dua beranak tu. Macam berpisah mati aja. Iskh..jahat betul jari ni menaip. Macam la baru 1st time tinggalkan family. Mengada.

Dia sekadar mencuba nasib di sana. Ada rezeki, ada la. Kalau tak ada, pasti dia balik ke negeri asal. Tunggu aja lah. Pesan mak lagi, jangan kahwin lambat lambat sangat. Entah sempat entah tidak. Haihh..pesanan yang ini, mulut dia terus terkatup. Rapat.

Kalau lah emak tahu apa kata hati dia ni..

*dia menghitung hari..

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nak pegi maner ?? nak merantau gi maner ye???

Cybernetics Mind berkata...

best of luck
utk DIA....
dan sama gak
mcm mak DIA cakap...
sntiasa jaga diri,
ingat keluarga,
ingat Tuhan,
jgn kawin lambat2....
hehehehe....
tolong bagitaw DIA erkkk ;)

.farah. berkata...

apiz - tanye la kt dia..

CM - baik boss :)

susudalambotol berkata...

apa yang mak kita cakap itu semua satu doa kan? :)

.farah. berkata...

hidd- betul sgt2.. ;)

apek terror berkata...

eleh dh start citer2 kawen nie,gua x sedia lagi la... haha...

.farah. berkata...

apek - erkk..gua ade ajak lu kawen ke? ahh cilakak..haha